Ambassaden i Stockholm

Hej mina kära vänner!
Skrev ett långt inlägg på mobilen igår på väg hem om dagen i Stockholm och på ambassaden. Men allting raderades! åååh så störigt! Hade skrivit allting så bra ju!
Orkar faktiskt inte skriva om allting en hel gång till, men laddar upp lite bilder till er.
 
 
Tog natt tåget upp från Hässleholm 23.30. Va framme vid 06.00. Skulle inte vara på ambassaden förens kl 09.00 så käkade frukost på Espersso house.
 
Väl framme på ambassaden 08.30 fick jag ställa mig i ca 15 meters kö. Hettan från solen bara ökade och ökade, lökade sönder asså! När jag äntligen fick komma in ungefär 1 timme senare, tog jag en nummerlapp som jag hade blivit hänvisad till och satte mig ner på en turligt nog ledig stol. 
Efter ca 30 min var det mitt nummer som visades på nummertavlan. Gick fram och lämnade alla mina papper som jag hade med mig. Sedan fick jag gå och sätta mig igen och vänta till jag skulle bli uppropad. 
Ca 15 minuter efter det ropade de mycket riktigt upp mitt namn. Vid den här "luckan" fick jag lämna mina fingeravtryck. Snabbt och lätt gick det, fick åter igen gå och sätta mig tills de ropade upp mitt namn igen...
Hör mitt namn i högtalarna 10 minuter efter, men den här gången på engelska. Framme vid luckan frågade hon om jag inte kunde berätta lite om min värdfamilj och sanast jag hade haft kontakt med dem. Jag fick tillbaka två papper som jag ska a med mig till flygplatsen. Resten behöll hon, även passet men får tillbaka det på posten inom en vecka. Då mitt visum kommer befinna sig i passet.
 
Tog båten från Gröna Lund till slussen. Härliga Stockholm! Hade lätt kunna bosätta mig här!
 
 
 
Tog tunnelbannan till Kungsträdgården där vi käkade lunch.
 
Efter fullt intag av D-vitamin hela förmiddagen kunde i alla fall inte jag vara ute längre. Så vi gick in på Gallerian och shoppade. Massa rea!!
 
 
 
Kl 18.45 tog vi tåget hem till Skåne igen nöjda och glada men trötta! Såklart va det någonting med tågen som klöddade så fick vänta ett antal gånger på tåg som skulle passera så vi kunde köra igen. Slutade att vi kom hem 12.30 istället för 11.00. Så det va bara till att sova sova sova i typ 5 timmar sen upp och jobba. Haha men, men så kan det bli
 
Avslutar med en bild på mig och Mammi. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Publicerat i Allmänt