Thanksgiving holiday

 
Det har varit ett tag sedan jag uppdaterat bloggen nu. Har ingen förklaring varför egentligen. Det kom lite snö i Onsdags, men den har typ smällt bort nu.
 
I torsdags va det Thanksgiving! Fick ledigt både torsdag och fredag. Jag gick upp vid 9 tiden. Marilyns bror och hans fru från Seattle hade kommit. Käkade lite frukost, Bagels med philadelphia & Fruktsallad. Mumma!
Sen träffade jag Rebecka och Emelina i en park där vi gick runder lite i olika spår.
Vid 15 tiden va det dags för själva thanksgiving middagen. Det serverades Kalkon såklart, Brunsås, Sötpotatis, Potatismos, Tranbär, "Stuffing" som i princip är bröd och smör och kryddor tror jag blandat tillsammans. Låter konstigt med gott va det. Hmm vad fanns det mer, Böner och sallad typ. Till efterrätt brukar man enligt tradition äta pumpapaj. Men Fran gillar inte det så han brukar göra äpplepaj istället. Efter det så höll jag nästan på att spy. Mådde lite illa. Inte för att den va äcklig eller något med det blev för mycket! 
 
Rebecka kom över vid 20 tiden. Så vi chillade lite innan vi skulle ut i Black Friday kaoset. Vi åkte kl 23 och hämtade upp Ingrid påvägen. Vissa affärer hade redan öppnat vid 18. Men alla affärer öppnade sedan upp kl 00.00. Vissa affärer va det ca 50 meters kö. Så ja helt crazy!!  Dock fick jag bara med mig hem lite nagel dekorationer den rundan. Vi kom hem vid 3 tiden igen. Sov, chillade till kl 18. Hämtade upp Emelina och åkte till ett annat köpcenter. Det va inte lika crowded så det va skönt! hittade en jacka och en stickad klänning andra rundan i shoppingen. 
 
 ***
 Utsikten från baksidan av huset.
 
Thanksgiving middag
 
Black Friday på Tysons corner.
 
Tomtebyn
 
Bra priser, Hmmm...? (köpte inte dessa)
 
Tomten
 
Publicerat i Allmänt