Day trip to DC

 
 Tog metron in till DC lite snabbt och lätt sådär idag med två Tyska tjejer, Nadine & Annika. Jag hade innan idag fortfarande inte sett capital building på nära håll. Så vi gick dit en sväng. Dum som jag va så tog jag inte min kamera med mig så får bjuda på mobil bilder. Som ni ser så håller de på att bygga om eller måla eller vad de gör, på toppen. Så hade väl inte blivit så fina bilder oavsett.
 
Sen käka vi lunch på Chipotle. Mitt favvo "fast food" ställe! Såååå gott!! Det är mexikanskt mat. Konceptet är väl lite som Subway. Att allting ligger framme så väljer man vad man vill ha liksom. Men med helt annan mat då förstås. Ååååh älskar det!
 
***
Capital building
 
Utsikt över National mall (grönområdet) & Monumentet om det inte smälter in för mycket i himlen. 
 
Kopierade denna bilden från google. Mest för att visa er att Capital building (närmst oss på bilden) National mall (grönområdet i mitten), Washington Monumentet (Pinnen), World war II memorial (syns inte på bilden) & Lincon memorial (längst bort). Allt det ligger verkligen på en rak lång linje. Ser ju ganska självklart ut här på bilden men när man står där nere så lägger man inte märke till det riktigt för man ser det inte på samma sätt. Så det är ganska häftigt! 
 
 
Publicerat i Allmänt