College talk

 
Åkte in till Tysons Corner i Reston igår på lunchen med Rebecka. Sökte inget speciellt men jag tackar ju aldrig nej till shopping ni vet!
Senare på eftermiddagen körde jag barnen till simhallen då alla hade träning. 
 
Idag är det fredag!!!! Igen. En vecka går snabbt! Efter mitt morgonpass visade Marilyn mig vägen till ett collage här i närheten, åkte dit för att göra ett engelska test för att se var jag låg så jag kunde välja en kurs utifrån det. Fanns typ 7 (steg). På läsa & skriva hamna jag på steg 5 och på tala & lyssna hamna jag på steg 6. Så känns ju ändå helt okej för att ha varit här i nästan 3 veckor. Hehe!
Det finns en kurs som börjar redan på måndag 15 sep kl 9.30. (slutar den 10 dec) Men vet fortfarande inte om jag vill börja redan. Samma kurs startar även i Januari, så jag kan ju välja att börja då istället. Imorse var jag ca 90% säker på att jag skulle vänta och börja i Januari istället. För då har jag lärt mig mer Engelska och kan då göra bättre ifrån mig. Men sen andra sidan så spelar det ju ingen roll hur jag bra jag gör ifrån mig. Så länge jag klarar kursen och får de timmarna jag behöver för att genomföra aupair programmet. Så kvittar det ju egentligen. Men jag funderar fortfarande på det. Just nu så lutar det mot att jag börjar på måndag i alla fall.
 
***
 
Klart man hitta något! 
 
Hjortar på gräsmattan. Lovar att jag ska ta en bra bild på en bock under året.
 
#1 / / Niles:

Awesome bilder!