Weekend in Chicago

 
 
Tilbringade helgen i Chicago med några av mina Svenska kompisar.
På Torsdag kvällen så kom tjejerna över till mig och sov över eftersom planet gick redan kl 8 på morgonen.
Flyget va i tid och allt gick som planerat. Sov typ hela flygturen, tog ca 2 timmar.
Väl framme i Chicago så va klockan bara 9 på grund av tidsskillnad. Lämnade väskorna på rummet innan vi gick ut i Amerikas tredje största stad
Hungriga som vi blev hittade vi en Vapiano Restaurang, nomnooom!!
Efter lunchen drog vi oss vidare till den kända Bönan "The Bean" Som är ett av många konstverk som befinner sig i Chicago.
Blev kanska trötta i benen efter det så vi tog oss tilbaka till hotellet. På vägen hem gick vi in i en butik eller vad man ska säga med övergivna hundar och katter. Så underbart söta!! Fick mig att tänka på de hundar och katter jag har hemma i Sverige. Saknar att ha dem att prata och kela med!! Vilket jag aldrig trodde jag skulle göra så mycket som jag gör.
Beställde Chiagos kända "deep dish pizza / Stuffed pizza / Chicago style pizza" (kalla det vad du vill) till middag. Av mig får den ett bra betyg!
 
Senare på Fredagkvällen drog vi ut och klubbade så va ganska trött under bussrundvisningen på Lördag förmiddagen. Regnade under hela turen vilket gjorde att jag inte kunde ta så många bilder. Så det va synd! Hade varit mycket roligare att åka runt om det hade varit soligt och varmare, plus att bilderna hade blivit mycket finare! Men, men. 
Bussturen slutade klockan 11 så då va det tid för lunch på ett hot dog ställe! Hot dogs är också en speciell sak i Chicago som man måste testa. Även det får ett bra betyg av mig! (allätaren)
På grund av regnet så köpte vi med oss lite snacks till hotell rummet och chillade där resten av dagen. Tog igen oss från kvällen innan;) Låter ganska tråkigt att vi bara hängde på rummet men vi hade kul ändå!
 
Söndagen vid lunch va det dags för hemfärd så hade inte mycket tid att hitta på något. 
Flyget tog bara 1.5 timme hem så det gick ganksa snabbt, plus att jag sov hela vägen hem också. Trots att jag hade en väl bebyggd kvinna bredvid mig som inte bara tog upp hennes säte utan även halva mitt säte!
Mysigt värre, nja....
 
Nu har man checkat av ännu en Delstat och Stad!
 
***
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
The Bean
 
 
 
Så här ser det ut i taket om man står inne i "The Bean"
 
Chciago Skyline
 
Minns inte vad han sa om denna kyrkan men fin va den!
 
 
 
 
Chicago style hot dog
 
Chicago style pizza
 
Fick en fin bild över DC och The mall
 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Robex Lundgren:

finna bilder

#2 / / emiza:

fina bilder