Little people crawling around in my hair

 
Dagen började som vanligt, Jag väckte ungarna, gjorde frukost och skulle precis till bussen när jag upptäcker ett litet kryp i Reagans (9år) hår. Som visade sig vara en lus. Marilyn min värd mamma ringde hit en kvinna som skulle undersöka allas hår. Eftersom jag inte hade känt någonting som kliat så började vi med mig för vi trodde jag inte skulle ha några.
MEN, jodå! Tre dagar har de lilla liven krypit runt i mitt hår. yaaak!! Tanken äcklar mig. Men hon fick ut allt. Skönt!
Efter mig så stog Marilyn på tur som tydligen hade haft det i 3 VECKOR!! Hur sjukt är inte det? 3 veckor har hon gått runt med löss i håret. Så nu ligger alla hårborstar i frysen och tvättmaskinen går varm.
Jag undrar om jag inte hade upptäckt lusen i Reagans hår idag, hur lång tid det hade kunnat gå utan att vi visste att vi haft löss i huset. 
Ger mig själv en klapp på axlen!
 
***
 
Jag valde att visa en bild ni inte skulle spy av
 
Publicerat i Allmänt