A typical au pair weekday!

 
Tänkte visa er hur en vanlig dag ser ut för mig. I detta fallet är det en torsdag. Morgonen ser likadan ut varje dag men eftermiddagen skilljer sig på grund av olika aktiviteter ungarna har. Men i detta fallet är det simmning som de har Tisdagar och Torsdagar.
Donuts är ingen jätte vanlig frukost för dom. Det brukar stå "Bagles or waffles".
Waffles är jätte enkelt att göra! Man tar bara ut en färdig gjord våffla ur frysen & stoppar in den i brödrosten. Vipps så är den klar!
Sen är det väl inget annat märkvärdigt.
 
***
 
 
Dinner:??? = Marilyn jobbar på det.
Här står det att jag bara ska hämta Marin men vanligt vis så brukar jag hämta alla tre. Den fjärde är redan hemma då hon börjar tidigt och slutar tidigt. 
Marin får ord hon ska träna på att stava. Rättstavning som vi kallar det. Det är faktiskt en jättebra övning för mig också då vissa ord låter likadant fast stavas olika eller tvärtom. Träna på engelska med en 6 åring är ju aldrig fel!
Så ja så ser en helt vanlig Torsdag ut.
 
 
 
Måste visa er julgranen som de har satt upp i grannbyn här jättefin!!
 
Rebecka drog med mig ut på lunch igår då jag hade absolut inget att göra. Riktigt gott va det!
"Salmon-wich with fruits"
 
 
Glömde säga att i Söndags va det Lucia träning. Ja det är en kvinna här som fixat Lucia i Washington i över 5 år tror jag hon sa. Så i år får vi äran att få vara med. Vi är 30 stycken Svenskar. Kommer ha uppvisning bla utanför Svenska ambassaden. Anledningen till att vi måste stå utanför är för att det kommer så många människor och kollar så de får inte plats därinne. Första uppvisningen börjar den 6:de December. Så har bara 2 gånger kvar att träffas och öva. Snabba turer det här!
Idag sitter jag på Starbucks för att få internet så vi har strömavbrott. Det blåser som fan här idag!
 
Första gången de har stavat mitt namn rättt:D Brukar stå "Luis"
 
 
 
Publicerat i Allmänt