My birthday weekend!

Fredag
Min helg började i Fredags kl 11.00. Så tog det ganska lugnt på dagen. Senare på kvällen åkte Jag, Emelina & Rebecca till Hanna och åt kladdkaka som Hanna hade bakat. Det va ju kladdkakans dag där hemma få får ju fira det här också. 
Åkte väl hem vid 23.00. Rebecca sov hos mig för vi skulle ju ta bussen från DC 3.30 på natten till NEW YORK CITY!! Yiiihoooo!! När jag kom hem så hade Marilyn lämnat ett brev i köket till mig med födelsedags pengar som jag skulle få andvändning av i New York. Så gulligt!
 
***
 
 
 
Lördag
På biljetten stog det att vi skulle komma minst 20 minuter innan bussen gick. MEN på grund av en Uber taxi chaffis som sög på att köra bil och som körde som en kärring. Han visste antagligen inte att gasen är pedelen åt höger!! Så kom vi 3minuter innan bussen skulle gå. Så höll nästan på att misa den.
Som grädde på moset så va när en bil j***l som körde in i vår buss ca 10 minuter efter vi börjat köra. Så vi stod stilla i minst 30 minuter där i kaoset. Stoppade hela trafiken eftersom vi stod mitt i ett rödljus. 
 
Till slut kom vi fram till The big apple. Klockan va väl då 8.00. Så vi gick runt och försökte hitta någonstans att käka frulle (frukost). Då dök IHOP upp! Rebecka blev inte lika glad som jag över att se det för hon hade ätit där innan och hon va sugen på frallor. Men jag fick som jag ville^^ Så det blev en pannkaks frulle med smak av Bananer och Jordgubbar. Gotti gott gott!!
Gick mest runder bara i stan, Shoppade lite, åt lite.
 
***
IHOP 
 
Flatiron building (Strykjärnhuset) byggd 1902. Andledningen till att det ser ut som det gör är den extremt dyra tomtmarken på Manhattan. Så de utnyttjade tomten maximallt utefter trottoaren.
 
Spotted at grand central, XoXo gossip girl!
  
#selfie
 
Times square
 Ni ser att det bara är 47°F dvs 8°C. Brrrrrr!!
 
 
 
 
 
 
Svenskt cafe 
 
Ground Zero
 
Hemsk händelse men vilken känsla det är att stå där asså! Vi stod där ganska länge och bara tittade och lyssnade på vattnet. 
 
One world trade center
 
 
Brooklyn bridge at night
 
Blev inte jätte mycket shopping men fick ändå bland annat med mig mina efterlängtade uggs med mig hem.
 
Svinigt kallt va det hela dagen! Solen värmde lite men de kalla vindarna va starkare. Ångra att vi inte tog med vantar mössa och halsduk!!
 
***
Söndag
 Om man ska räkna med hela dagen från kl 12.00 på natten så började dagen med att jag satt på bussen på väg hem från NY. Vaknade av att alla på bussen skriker "wake up! wake up!" Då buss chaffisen somnade lite snabbt bakom ratten. Usch! trodde det skulle sluta med att vi skulle hamna på sjukhus! Det är tydligen ganska vanligt här att buss chafförer somnar bakom ratten i sånna här turer här. Ganska sjukt tycker jag eftersom de har ansvar över alla som åker. De bör vara väl utvilade innan de sätter sig i sätet.
Men ja nog med det! Vi va hemma i huset vid 4.30 så somnade väl vid 5. Vaknade kl 13.00. Lagom ju! Skypade med familjen där hemma. De sjöng väldigt fint för mig! 
Mamma sa till mig att gå upp där uppe för hon hade mejlat lite med Marilyn (min värd mamma). Så när jag kom upp i köket så låg där presenter och uppblåsta balonger. Familjen va iväg på matcher med barnen hela dagen så träffade inte dom. 
Helt plötsligt så va klockan 16.00. Min födelsedags middag med vännerna började kl 18.00. Så blev lite bråttom. Så jag och Rebecka blev lite sena. Men va är det man säger, fint folk kommer alltid sent? haha.
Åt på en mexikansk restaurang, jättetrevligt! Efter det så åkte vissa hem men vi andra körde vidare till en bowlinghall. Såklart så vann födelsedagsgrisen jag själv. Moahaha!! Bra slut på kvällen:D
 
Presenterna från familjen: En jätte skön filt som barnen också har & En liten bok som Marin 6 har skrivit massa snälla saker i .
 
 Här kommer vi definitivt åka i vinter! 
 
Underbara vänner!
 
Fick en födelsedags dessert!
 
Proffset själv!
 
Mina födelsedags pressenter!
Uppe till vänster: massa godis och pengar från mamma
Uppe till höger: Present från Morbror Håkan & Marie
Nere till vänster: Present från mina fina vänner jag skaffat här
Nere till höger: födelsedagskorten jag fick
 
Tack så jättemycket för alla presenter, kort, hälsningar på facebook! Uppskattar jag verkligen!
Med allt detta så förstår ni nog att jag var haft en fantasiska födelsedag:D 
Puss Puss
 
 
 
 
 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Bella:

åh älskar New York! Vill gärna åka tillbaka! Grattis i efterskott! :)

Svar: New York växer i mina ögon varje gång jag åker dit!Tack så mycket:D
Louise Nilsson

#2 / / Jessi:

Åh vad härligt att det ser ut som du haft en underbar helg och födelsedag! :D de pannkakorna alltså,yumm😍 fina bilder också :) älskar dig vännen ❤️

#3 / / Jessi:

Åh vad härligt att det ser ut som du haft en underbar helg och födelsedag! :D de pannkakorna alltså,yumm😍 fina bilder också :) älskar dig vännen ❤️

Svar: Tack så mycket!!:DLoveU<3
Louise Nilsson

#4 / / Syster yster!:

Jaha!! Sån födelsedag vill jag också ha!!! Så najsigt det så ut, det är du värd! Puuuuuss och kram!!<3

Svar: aaaw hoppas det är snö i new york i vinter! hade varit sååå mysigt:D puss & kram! miss you<3
Louise Nilsson