Timbuktu & Damn!

 
Slutade redan kl 5 i tisdags så jag och Emelina tog metron in till DC och till självaste Svenska ambassaden. För att se Timbuktu & Damn som hade en spelning på House of Sweden! Där vi mötte upp Sophie och Josefin. Ni tänker säkert eeehm? Vadå Timbuktu? han är ju Svensk? Ja det va precis vad jag tänkte, och fråga mig inte varför han är i Washington DC... Men kul va det i alla fall! Vi kom dit ca en timme efter de öppnade så kom in gratis. Ka-ching!
 
Vidare till nu idag så va Rebecka här precis & vi bokade buss bijetter till NYC till Lördag:D Yeeeeeeyy!!!
Åker redan kl 3.30 på morgonen så är framme 7.30. Sen åker vi hem igen 22.30 från NY. Så vi åker dit över dagen bara. Det är ca 362 km dit. Ungefär som från Trelleborg i Skåne till Uddevalla ovanför Göteborg. Kostar endast 50 dollar tur & retur, alltså ca 370 kr. Inte så pjåkigt va?
 
***
 
 
 
 
Skypade med familjen i Söndags (som jag gör varje Söndag). Denna gången va även lilla Yankee med. Snutte <3 ÅÅh vad jag saknar att ha hund!
 
Fick detta brevet för ett par dagar sen från Reagan 8.
Asså såååå söt! Plötsligt händer det typ.
Hon har använt translate, Har inte varit så här flitig på att lära dem Svenska.
 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Marie Nilsson:

Hejsan! Du menar väl att det är 36.2 mil dit och inte 362 mil som du skrev. Kram Mamma

Svar: 362 km menade jag! hehe
Louise Nilsson

#2 / / Pernilla Andersson:

Hej Louise!!!!!
Hörde att du bloggar om din tid USA och du verkar ha det fantastiskt :) och väldigt snälla barn ;) var rädd om dig kramar från oss alla på Lillgården