Motorcycle license, check!

 
I fredags kväll kl 6.45 började min och Rebeckas motorcykels helg kurs. Jodå, har nu tagit motorcykel körkort i usa. Inte alla som gör det. haha!
Det va endast teori på fredagskvällen för att förbereda oss inför provet vi då skulle skriva på söndagen. 
 
På lördagen va det då dags att sätta sig på motorcykeln för första gången. Har ju moppekörkort hemma i Sverige men det är ju inte riktigt samma sak som motorcykel då man måste växla.
Med en naturbegåvning som man har gick det ju som en dans på rosor. Nervositeten släppte ganska snabbt.
Det tråkiga va att vi bara fick köra runt på en parkering och göra massa övningar. 
 
På Söndagen va det så dags för prov i både teori och körning. Allt gick så som planerat! På kör provet så kunde man max få 21 fel innan man blev kuggad. Om man fick 0 så va man helt felfri. Det va en i klassen som fick noll då han såklart hade kört innan han kom till kursen. Det flesta fick mellan 10-20 fel. Jag fick då 6 fel, inte illa pinkat för att va första gången på en motercykel tycker jag. 
 
Visste att det skulle va lätt att ta körkort här men trodde ju inte att det skulle vara såhär lätt att ta motorcykel körkort. Jag och Rebecka tog ju kursen mest för att vi behövde credits och för att det va ett kul sätt att få creditsen på. Körkortet va ju mer som en bonus. Haha lite småsjukt!
 
***
Mitt åk under helgen! Man känner ju inte sig ocool direkt^^
 
 
 
 
 
 
Publicerat i Allmänt