Christmas in New York & Washington D.C

 
Tyvärr så är besöket av min Mamma & Syster över. Önskar nästan att jag kunde följa med dem hem! Men det går ju inte.
Mötte upp dem förra Torsdagen i New York. Spenderade fem dagar där. Vi tyckte det va ganska lagom för sista dagen kände vi oss ganska färdiga. Häftigt att se allt julpynt!
 
***
Mamma och Ida i Central Park
 
 
 
 
Rockefeller Center
 
 
Nästa år kanske?
 
Brooklyn Bridge
 
 
Top of the rock
 
 
 
 
***
 
På måndagen tog vi bussen tillsammans ner till Washington D.C. Bodde på ett hotel ganska nära där jag bor. Så på tisdagen tog vi en taxi till huset där jag bor för att hämta min bil jag har tillgång till. Fick en bamse kram av Reagan 8 när hon såg mig. Så söt! Hade ju bara varit borta i 5 dagar.
 
Körde runder och kollade på dessa maffiga hus som finns här runt om kring. Sen körde vi till en outlet. Jag tror inte det gick en dag under tiden de va här vi inte shoppade. Haha
På självaste julafton åkte vi in till D.C.och kollade på severdigheterna. Regnade lite smått mesta delen av dagen men tyckte vi fick sett en hel del endå.
På kvällen åt vi vårt julbord på Cheescake factory. Det blev vars en enorm sallad till Mamma och Ida. Själv åt jag kalkon sandwich. I stället för gröten serverades det Cheescakes såklart! 
 
På juldagsmorgonen åkte jag själv till huset och va med familjen när de öppnade sina julklappar. Sedan åkte jag tillbaka till hotellet och träffade Mamma & Ida så körde vi till Great falls national park. 
På kvällen va vi bjudna på middag hos familjen, så mina familjer fick träffa varandra. (Låter väldigt konstigt!)
Det serverades Skinka, Potatismos, Brysselkol, Sallad & bröd. Inte lika mycket som vi har på vårt julbord hemma i Sverige. 
 
***
 
 
 
Tagit från Wikipedia:
"Stoftet efter 300 000 människor vilar på Arlingtongriftegården, och i genomsnitt genomförs 28 begravningar om dagen, fem dagar i veckan (måndag–fredag)"
 
 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Johanna:

Fina bilder!

Svar: Tack så mycket:D
Louise Nilsson