Hayride and S'mores

 
Hej vänner! Förlåt att jag inte uppdaterat så bra denna veckan, men det  har inte hänt så mycket direkt. Har mest legat på mitt rum och bara tagit det lugnt! hehe.
I Tisdags så åkte jag och fixade mitt social security number. Det är tydligen något som man ska ha. Fråga mig inte vad det är bra för. Kön började utaför dörrarna... yeeey!! Men det tog bara 1 timme & 30 min så jag passade på att plugga på mitt körkort jag måste ta också. Jasså? Tänker ni. Körkort? Men ja det va jag inte direkt beredd på. Men det ska tydligen inte vara så svårt så det blir nog inga större problem. Får såklart köra nu endå men måste ta det amerikanska körkorten inom en viss tid. (Ganska lång tid). Vissa Au pairer har väntat ett halv år på att ta sitt körkort. Men jag vill få det helst överstökat så snabbt jag orkar.
 
Igår va jag på mitt första Au pair möte som kommer hållas en gång i månaden. Då samlas alla Au pairer i området och hittar på olika saker. Vi är ca 40 au paier i gruppen så hon som håller i det ( vår "LCC" Local Child Coordinator) ska hitta en till som kan hjälpa till. Så vi kommer dela på oss senare.
Denna gången åkte vi "Hölass" (som vi säger där jag kommer ifrån) ut i skogen till en brasa. Jätte mysigt! Väl där så hade alla tagit med sig olika grejer så vi kunde göra S'mores. As gott! Men inte lika gott som i Sverige såklart;) Här gör man så här att man tar ett kex, sen en choklad bit, sen den grillade marchmallown, sen choklad igen och sen kex igen. Väldigt kladdigt kan jag säga!! När jag gjorde det hemma i Sverige tog vi bara ni vet de brago kexen som redan är doppade i choklad. Så klämde vi den grillade marchmallown mellan två sånna istället.
 
Annars har jag det bra här fortfarande. Värd föräldrarna kan nog inte bli bättre känns det som. Bara de yngsta barnen som bråkar 57356319 gånger om dagen. Det är väl den ända saken jag är trött på! Dom bråkar på en helt annan nivå än vad jag och mina syskon bråkade på när vi va små. Efter vi bråkade så blev vi i alla fall vänner direkt efter (tror jag). Men dessa ungarna verkligen hatar varandra när de bråkar och slåss och grejer, sen är den dagen förstörd typ!
 
Här kommer lite bilder från igår på Au pair mötet.
 
***
 
 
 
 
 
 
 
 
Publicerat i Allmänt